czwartek, 31 marca 2016

V: Powiedz w co mam dziś wierzyć, jak dla marzeń żyć, kiedy wieczność przy Tobie trwa kilka chwil?

            Leżał na kozetce jak co wtorek i zastanawiał się nad tym, czym tak właściwie było dla niego szczęście? Swojego rodzaju stanem wszechogarniającej euforii, wynikającej z faktu posiadania. Tylko posiadania czego? A może bardziej kogo? Faktu posiadania rodziny, przyjaciół, ukochanej osoby. Ukochanej osoby przy boku. Nagle jego twarz wykrzywiła się w grymasie. Znowu to samo. Przy niej był zawsze szczęśliwy. Był. Właśnie – czas przeszły. To było i już nie wróci. Choćby nie wiem jak bardzo tego chciał, jego związek z tą kobietą należał już niestety do przeszłości. Ale „niestety” tylko dla niego. Bo przecież to ona wszystko zakończyła i wręcz wyrzuciła go z kraju.
– Jak pan sądzi, panie profesorze? Czy ona czasami o mnie myśli?
– Nie czytam w myślach, Thiago. Nie mam pojęcia. Ale sądzę, że tak. Byliście ze sobą bardzo zżyci, spędziliście ze sobą spory kawał czasu. Tego nie da się tak po prostu wymazać z życiorysu. – postanowił nieco zmienić temat – A ona w ogóle wie, gdzie ty teraz jesteś?
– Ale w jakim sensie? – nie rozumiał.
– Pytam, czy wie, że przeniosłeś się do Bayernu. Że mieszkasz teraz w Monachium?
– Pewnie tak. Ona jest culé tak jak jej dziadek, więc musiała słyszeć w wiadomościach sportowych, że odszedłem z FC Barcelony. A jeśli słyszała to, to zapewne słyszała też o mojej przygodzie z Bawarią. – westchnął i wzruszył ramionami – Pewnie pan Armando jej to powiedział. Kto wie? Może nawet jej relacjonuje, jak się tutaj spisuję? – mina mu nieco zrzedła – Albo raczej jak się nie spisuję – poprawił się.
– Jeśli jest tak jak mówisz, to całkiem możliwe, że wie o twojej kontuzji – napomknął.
– I co z tego?
– Może… - nie dane mu było dokończyć.
– Nie. Na pewno nie. – ukrócił temat – Niech mi pan lepiej powie, jak ja mam żyć – rzucił cierpkim tonem.
– Thiago, ja nie jestem tutaj od mówienia ci, jak masz żyć. Każdy z nas musi sam obrać swoją drogę. Każdy z nas jest kowalem swego losu.
– Ta, jasne. Ja to już chyba bardziej w fatum wierzę.
– Ale nie przesadzaj. – obruszył się i poprawił na siedzeniu, wygładzając jednocześnie musztardową, aksamitną marynarkę skrojoną na miarę – Posłuchaj, Thiago. Zerwane więzadło krzyżowe to jeszcze nie koniec świata. Rehabilitacja pozwoli ci na powrót do pełnej dyspozycji. Zobaczysz. Daj sobie i swojemu ciału po prostu trochę czasu. Nie od razu Rzym zbudowano. Ale też nic nie trwa wiecznie – nawet kontuzja, uwierz mi.
– Nawet jeśli, to przecież po powrocie do sprawności nie będę miał już szans, by wspiąć się na wyżyny. Nie będę należał do piłkarskiej elity – jęknął.
– Chłopaku, kto ci takich bzdur naopowiadał? Znasz Philippa Lahma, prawda? – pokiwał głową – On też kiedyś był na twoim miejscu. Zerwał więzadło krzyżowe. Ale nie poddawał się, walczył. I zobacz, jaką świetną karierę sobie wywalczył. Nie uważasz, że jest warto podążać za swoimi marzeniami?
– Ja już się w tym wszystkim pogubiłem. Nie wiem już, w co mam wierzyć, jak mam żyć dla marzeń? No jak? To wszystko trwa już tyle czasu…
– Pomyśl sobie tak: czymże jest te kilka miesięcy czy nawet rok w porównaniu do wieczności? – próbował podnieść go na duchu. Przez te kilka tygodni naprawdę bardzo polubił starszego z braci Alcântara. Chłopak wiele przeżył mimo tak młodego wieku. Joaquin chciał mu jakoś pomóc.
– A czymże jest wieczność? – odpowiedział pytaniem na pytanie – Dla mnie wieczność przy Anahí to raptem kilka chwil – rzucił nieco rozdrażniony. Na dziś miał już dosyć. Podniósł się, kiedy zadzwonił budzik, oznaczający koniec sesji.
– Do zobaczenia za tydzień, Thiago.
– Tak, do widzenia – powiedział i czym prędzej opuścił gabinet oraz całą kamienicę.
Rozejrzał się dookoła, po czym ruszył w kierunku auta. Początek roku dwutysięcznego piętnastego w Monachium był zimny i ponury. Aura w stu procentach odzwierciedlała nastrój oraz stan psychiczny młodego piłkarza. Chłopak nadal uczęszczał na rehabilitację, starał się jakoś przemóc i odzyskać pełnię sił. Jednak nie zawsze mu się to udawało. Bywały dni lepsze i gorsze. Niestety ten drugi rodzaj przeważał. Na plus można było jedynie rozważyć to, że Alcântara nie porzucił całkiem zajęć i nie wyżywał się już na fizjoterapeutach, rehabilitantach czy ludziach z klubu. Nic nie było jeszcze stracone, ale istniało zagrożenie, że terapia lekarska się nie powiedzie, jeśli pacjent nie zmieni swego postępowania i przede wszystkim nastawienia.
Thiago nie zawsze przecież był taki. Trener Guardiola pamiętał go jako wesołego człowieka i to właśnie dlatego zaproponował Alcântarze wizyty u Viagasa. Chciał dla tego dwudziestoczterolatka jak najlepiej. Znał tego młodzieńca jeszcze z La Masíi, potem z drużyny rezerw. Widział w nim świetnego, utalentowanego, doskonale czytającego grę pomocnika. To właśnie po podpisaniu kontraktu z monachijskim klubem Josep na liście pożądanych wzmocnień umieścił nazwisko starszego Alcântary. Znał sytuację w Barcelonie, znał siłę rażenia tego cudownego klubu, który od zawsze był w jego sercu. Wiedział też, że z Xavim i Iniestą w dobrej dyspozycji Thiago mógł liczyć jedynie na urywki minut. Guardiola zdawał sobie sprawę z tego, że przeprowadzka do innego kraju będzie dla młodego chłopaka bardzo trudna. Starał się być dla niego oparciem. Kimś, do kogo mógłby się zawsze zwrócić. Lecz kiedy widział poddającego się piłkarza, chodzącego z opuszczoną głową, bez charakterystycznego uśmieszku, załamanego… Pep sam czuł się wtedy okropnie. Poruszył więc niebo i ziemię, by tylko uzyskać miejsce u najlepszego terapeuty w kraju. Miał nadzieję, że te spotkania choć odrobinę pomogą Thiago i poprawią jego samoocenę. Guardiola cały czas bowiem wierzył w to, że przed oboma braćmi Alcântara jawi się świetlana przyszłość w świecie piłki nożnej. I obiecał sobie, że nigdy nie przestanie…


 ***
Bardzo ładnie proszę o komentarze. :)

12 komentarzy:

  1. CUDOWNY <3 uwielbiam twój styl pisania, to jak wszystko opisujesz, to jak opowiadasz to coś pięknego! :D czekam na kolejny ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to uczucie, kiedy wchodzę na bloggera z zamiarem napisania czegoś lub sprawdzenia blogów, ale widzę, że dałaś rozdział i rzucam wszystko, żeby go przeczytać i po raz kolejny się zachwycać twoim talentem, kocham to, naprawdę ;D <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze trochę i w samozachwyt popadnę. ;D Ale tak poważnie, to bardzo się cieszę, że tak ciepło przyjmujecie to opowiadanie. Aż chce się pisać. ;*

      Usuń
  3. Naprawdę czekam na jakiś przełomowy moment w życiu Thiago! Mam nadzieję, że coś się zmieni i to szybko, szkoda mi tak na niego patrzeć gdy ciągle się użala nad sobą i Anahi.. Niech znów odnajdzie swoją ścieżkę ;)

    Ps. Do tego zapraszam na małą sondę :) http://moje-coppernicana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy, zobaczymy. ;p Jakiś przełom nadejdzie, ale kiedy i co nim będzie? ;D

      Usuń
  4. Hejka!

    Po raz kolejny zabiłaś mnie poziomem tego opowiadania, o kochana jesteś niesamowita! Czytam, czytam i nagle koniec, pragnę więcej z każdą chwilą potrzebuje więcej tej historii, ona uzależnia!
    Jest napisana w tak cudowny sposób, potrafisz tak niesamowicie oddać emocje, że czasami mam wrażenie, że to ja siedzę na kozetce najlepszego terapeuty a nie Thiago. I że to ja mam problemy z Anahi (która swoją drogą zaczyna mnie strasznie irytować)
    I muszę się dowiedzieć czemu zerwali. ;-; Czemu Ty tego jeszcze nie napisałaś? Umrę z ciekawości :( Chyba, że napisałaś a ja to przeoczyłam ;-; Jeśli tak to chyba najwyższa pora iść do okulisty i przestać czytać po nocach i po kątach;-;

    No nic kochana, życzę dużo weny!
    Pozdrawiam cieplutko♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie masz pojęcia, ile powera dają mi Twoje komentarze. Dziękuję, kochana ;*

      Usuń
  5. Genialny :) czekam na następny, weny życzę :*

    OdpowiedzUsuń